در همین نسخه مقدار مصرف کاهش شد، میزان کپ کردن پدال گاز اکثر شد و دریچه گاز خیلی کندتر از قبل باز میشد، میزان آلایندگی کاهش شد، و البته عجله و گیرایی ماشین نیز افت خیلی محسوسی داشت. نسخه ی اتوماتیک این اتومبیل از سال 1383 تا 1391 بر بر روی خط ساخت قرار داشت که پس از تحریم های در میان المللی و تشدید فشار ها ، ساخت آن جدا گردید. در همین سال جمهوری اسلامی ایران ماشین تصمیم گرفت تا اهمیت ارایه ی یک فیس لیفت بر روی پژو 405 و نزدیک کردن ظاهر دیرین پژو 405 به ظاهر محصول آن سال های پژو به این معنی که 406 که به تعداد محدود در جمهوری اسلامی ایران وجود دارااست ، نسخه ای لوکس تر ، زیباتر و خرید کننده پسند به بازار عرضه کند تا علاوه بر به دست آوردن سهم بیشتر از بازار و متنوع سازی محصولات ، خودرویی را به جهت تشریفات در سبد تولیدات خویش داشته باشد. این یعنی از دست دادن توان موتور و استهلاک بیشتر! دوست عزیز فرشادجان اگه میزان مرغوب بودن موتور tu5 اومده زیر xu7 به مراتب اکثر اومده پایین. از دیگر معایب این موتور می توان به حرارت بالای موتور اشاره کرد ، موتور همین ماشین حتی در مقایسه اساسی دیگر موتور تیم PSA موجود در کشور، فراتر می باشد که ولی کلیدی سیستم کاری در لحاظ گرفتهشده و طراحیشده به جهت آن سازگار است؛ ولی این گرمای بالا منجر می‌گردد تا نسبت به کیفیت روغن کمی اهمیت باشد. در همین پژوهش مصرف سوخت همین خودرو کلیدی موتورهای TU5 و XU7 در حاات گوناگون رانندگی با یکدیگر مقایسه شده است. از نقاط قدوت این گونه عجله و گیرایی ، مصرف سوخت مضاعف ، آلایندگی زیاد (در حد Euro II) و تاخیر کمتر دریچه گاز در موقع فشار دادن پدل هستش (همون کپ کردن معروف). من حدث میزینم ecu مورد به کارگیری تو 405 با موتور tu5 دارای کد 7.4.4 می باشد چون تعدادی نمونه از همین 405 تو سال های قبل ایجاد شده که از واقعه منم یکیشون روندم البته نتونستم تست عجله بگیرم البته به مراتب چابکتر از موتور گذشته رو 405 بود عجله رو مطمعن هستم با اختلاف 3 ثانیه از موتور قبلی سر بود تویه 0 تا 100.البته دارای ecu 7.4.4 بود.چون روش سمند نیز این ای سی یو میباشد احتمال دارد رو 405 هم این باشه باز. مصرف سوخت ترکیبی همین خودرو در هر 100 km 7.2 لیتر می باشد که نسبت به مدل قبلی آن مقدار قابل توجهی کاهش مصرف سوخت داشته است. این موتور در مقایسه مهم گونه های گذشته TU5 در گیر تغییرات متعددی شده که یکی از از آن ها بهبود کارایی تزریق سوخت است همانطور که مستحضرید هر موتور 4 زمان به جهت گشوده و بسته شدن دریچه خروجی و سوخت رسانی حیاتی یک الگوریتم اختصاصی به خویش است. طبیعتا پیشرانه به ازای دریافت حجم هوای کمتر، سوخت کمتری نیز در تناسب حیاتی آن اخذ کرده و بالعکس. وجود این سیستم به ھمراه نسبت چگالی بالا (10.5) در همین موتور باعث می گردد که ضمن ایجاد اقتدار و گشتاور بالا، مهم مصرف سوخت و آلایندگی پایینی باشد به نحوی که در مواجھه حیاتی استانداردھای آلایندگی در سالھای آینده مشکلی پیش رو نداشته باشد. خودروی پژو پارس با بعضا نقاط ضعف و توان بوده است که کارایی کرده ایم تا با توده آوری آن ها همین نکات را به شما یادآوری کنیم که اولی آیتم هندلینگ بالا و دستور پذیری قوی و مطلوب بوده که از نکات مثبت در طراحی پژو پارس های نو به شمار میرود. سال 1995 پژو با موتورهای تکنولوژی بالا و راندمان عالی به بازار عرضه می شد ، از جمله موتور 1.8 لیتری کلیدی قدرت 101 اسب بخار و تورک 153 نیوتن متر ، موتور دو لیتری اهمیت 121 قوه اسب و تورک 176 نیوتن متر که کلیه مدلهای نامبرده به رخ 2 سوپاپ به جهت هر سیلندر می باشد. بنابراین پیشرانه TU5 اساسی حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی که از پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به عاریت گرفته شده بود بروی پژو پارس LX کارگزاری شد که در بازار اهمیت نام پژو پارس TU5 نامگذاری می شد و بازار به جهت پارس مثل کهن لبریز رونق شد. TU3 A 65 PS (64 hp/47 kW) 1-bbl carb TU3 A (another) 75 PS (73 hp/55 kW) FI catalyst TU3 A/K 70 PS (69 hp/51 kW) 1-bbl carb TU3 F2/K 75 PS (73 hp/55 kW) 2-bbl carb TU3 FJ2/K 100 PS (98 hp/73 kW) FI TU3 FJ2/Z 95 PS (93 hp/69 kW) FI catalyst TU3 JP 75 PS (73 hp/55 kW) FI catalyst TU3 M/Z 75 PS (73 hp/55 kW) FI catalyst TU3 S 85 PS (83 hp/62 kW) 2-bbl carb TU5 حجم 1587 cc كورس پيستون 82 mm قطر پيستون 78.5 mm در در آغاز دسته 8 سوپاپ و بعد نوع 16 سوپاپ داشته كه مدل دومي قدرتش 109 PS بوده و بعدن موتور122 PS بر روي Citroën C2 VTS نصب ميشه . این مدلها بخاطر رخ پیستون و نوع رینگها و شگل و وزن میللنگ، چگالی سیلندر 11 بر 1 دارا‌هستند و قدرت و گشتاور بیشتری ساخت میکنند. برای افرادی که هر نوع نگرانی در گزینه دقیقا کجا و همینطور راهنمایی در گزینه چگونگی استعمال از انواع موتور های tu5 ، شما احتمال دارد می توانید اساسی ما در کاغذ وب تماس بگیرید.