این کراس اوور جدید همچنین در مقایسه با برادر بزرگ تر خود ظاهر متعارف تری داشته و استایل آن کمتر بحث برانگیز به نظر می رسد. همچنین خریداران می توانند رینگ های بزرگ تر ۱۸ اینچی را برای خودرو سفارش دهند تا استایل اسپرت تری به کراس اوور خود ببخشند. نمای ظاهری این خودرو، در قیاس با زمانی که در آن به سر میبریم، از زرق و برق فراوانی برخوردار است، تا آن حد که میتواند برای برخی از بازارهای هدف که خصلتاً محافظهکار هستند، تکاندهنده هم باشد و این موضوعی است که از زبان برخی از منتقدان و مخالفان این روند به کرات شنیده شده است. رانندگانی که به دنبال جایگزین هایی خوش ترکیب هستند، باید نگاهی به هیوندای اکسنت و کیا ریو 2015 بیندازند؛ به این دلیل که آنها در دو تیپ سدان و هاچ بک، کابین جادار، ظاهری مناسب و قدرت اسب بیشتری از یاریس را به خریداران خود عرضه میکنند.

هر دو این خودروها جزو سدانهای سایز متوسط هستند، ازاینرو میتوان مقایسه خوبی میان این دو برقرار کرد. ازنظر عملکرد فنی باید گفت هر دو این خودروها جزو سدانهای شهری محسوب میشوند، بنابراین نمیتوان از آنها انتظار عملکرد فوقالعادهای را داشت. این امکانات شامل 4 کیسه هوا، آینههای جانبی گرمکن دار تاشو برقی، کروز کنترل و سیستم ترمز پایداری الکترونیکی میباشد برای رانندگی در مسیرهای پرمخاطره شهری بسیار کاربردی است. شرکت خودروسازی تویوتا با توجه به نیاز مشتریان و فضای محدود شهرهای شلوغ و پرترافیک امروزی و همچنین بحران سوخت و آلایندگی هوا، در سال 1999 میلادی دست به طراحی و تولید یک خودروی کوچک در کلاس بدنه خودروهای شهری یا خودروهای مینی (City Car یا Mini Car) زد. طراحی یاریس جدید در قسمت جلو شباهت زیادی با محصولات لکسوس دارد و جلو پنجرهاش گواه این مساله است. این خودروی ژاپنی یکی از ارزان ترین محصولات تویوتا در ایران به شمار می آمد اما با چهری متفاوتش و موتور نه چندان قوی و امکانات کم نتوانست آن طور که باید موفق باشد.

اما به طور کلی قیمت هر دو خودرو از یاریس کمتر بوده و اختلاف فاحشی دارند. در بخش طراحی داخلی و امکانات رفاهی کابین هر دو این خودروها شباهتهای بسیاری با یکدیگر دارند. در کل میتوان گفت که این محصول تویوتا رانندگی آسان و خوشایندی را در اختیار راننده قرار میدهد و همچنین، با طراحی داخلی جادار و صندلی های عقب کاملا راحت حتی برای بزرگسالان، رضایت بسیاری از خریداران خود را جلب میکند. البته باید یادآور شد که با تغییر زبان طراحی میتسوبیشی در میانههای تولید مدل میراژ، این خودرو یک بار دیگر در سال 2019 دستخوش تغییرات فاحشتر طراحی شد تا هماهنگی بیشتری با محصوات تولیدی وقت این برند داشته باشد. بنابراین رانندگانی که حواسشان جمع است، هرگز با حضور یک وسیله نقلیه در نقطه کورشان، غافلگیر نمیشوند. فضای پا و سر در صندلی جلو برای افراد قد بلند بسیار خوب است و دربها به خوبی باز میشوند و سوار شدن و خارج شدن از صندلی جلو بسیار راحت است. طبق اخبار به دست آمده از خودرو سازی هاتصاویر استودیویی رسمی یاریس کراس ۲۰۲۱ در اختیار رسانه ها قرار گرفته و خودروساز ژاپنی از تصمیم خود برای آغاز فاز تولید اقتصادی آن خبر داده است.

اما قطعا اولین چیزی که در ورود به یاریس، جلب توجه می کند، محل نامانوس نصب صفحه کیلومتر شمار است که بر خلاف عموم خودروها، نه در پشت فرمان، بلکه در وسط قرار دارد! تویوتا می گوید یاریس کراس در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۳۵ گرم دی اکسید کربن تولید می کند. تویوتا میگوید یاریس کراس در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۳۵ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. شتاب صفر تا صد یاریس حدود ۱۱ ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. بر روی کناره های سپر، دو رفلکتور به چشم می خورند که در جوار آنها، چراغ های دنده عقب و مه شکن نیز گنجانده شده اند. روی صندلیهای جلو مشکلی از نظر فضای سر و پا احساس نمیشود، اما در صندلیهای نیمکت مانند عقب احساس راحتی بهاندازه صندلیهای جلو نیست و فضای محدود پا و سر برای افراد قدبلند آزاردهنده است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت طبق تویوتا یاریس.

Leave a Comment