انواع اویل سپراتور کستل یا جدا کننده روغن کستل

اویل سپراتور توسط شرکت کستل در انواع گوناگونی طراحی و وارد بازار می شود؛ اویل سپراتور کستل + قیمت خرید برخی از مدل های این قطعه شامل 5540-4، 5540-7، 5540-9، 5540-11 و 5540-13 در بازار  وجود داردند. هر یک از این مدل ها دارای اطلاعات فنی خاصی هستند؛ برای مثال از ویژگی های فنی  جدا کننده روغن کستل مدل 5540 می توان به هرمتیک و بسته بودن این مدل و وجود اتصالات جوشی در آن اشاره کرد. همچنین این نوع جدا کننده روغن قابلیت جدا سازی از سیستم را ندارد که در موارد ضروری می توان از محل اتصالات لوله ها این قسمت را برش داد. مثال دیگر  جدا کننده روغن مدل 5520 است که دارای مشخصات جدا سازی از سیستم و قابلیت تخلیه را دارد. دقت کنید که انواع مختلف جدا کننده روغن دارای مخازن با حجم متفاوت می باشند.

نکته تعمیراتی در مورد جدا کننده روغن کستل

جدا کننده روغن کستل اغلب به صورت جوشی در سیکل برودتی قرار می گیرد و بدنه ی اویل سپراتور از  یک تکه و جوشی ساخته شده است. بنابراین می توان جدا کننده روغن را یک قطعه یک بار مصرف به حساب آورد که در صورت خراب شدن به دلیل پاره شدن فیلتر داخلی یا شکستن یکی از قطعات داخلی مانند سیستم فلوتر یا ورقه ی جدا کننده روغن باید بطور کلی تعویض شود.

نکته مهم در مورد نگهداری جدا کننده روغن اینکه بهتر است محل نصب آن دور از جریان هوا و در جای گرم باشد. همچنین برای جلوگیری از بازگشت گاز از کندانسور باید از شیر یک طرفه یا چک ولو در بین اویل سپراتور و کندانسور استفاده شود.

جدا کننده روغن کستل یا همان اویل سپراتور بیشترین کاربرد را در سیستم های صنعتی، تهویه مطبوع و تجاری دارد. این قطعه وظیفه جداسازی روغن و مبرد را در خروجی کمپرسور این سیستم ها بر عهده دارد. وجود این قطعه می تواند در سلامت و طول عمر کمپرسور و سیستم نقش مهمی داشته باشد. در ادامه بیشتر با مشخصات و کاربردها و قیمت جداکننده زوغن کستل آشنا خواهیم شد.

جدا کننده روغن کستل یا اویل سپراتور چه ویژگی هایی دارد؟

محل نصب این جدا کننده روغن در بین کمپرسور و کندانسور به شکل عمودی در سیستم برودتی می باشد. اویل سپراتور دقیقا بعد از کمپرسور که روغن از آن خارج می شود قرار می گیرد تا روغن جمع شده توسط در اویل سپراتور بتواند دوباره کارتر کمپرسور ذخیره شود. جدا کننده روغن کستل با مبردهایی مانند  R507، R404A، R314a، R410A، R407C و R22 سازگاری دارد. از ویژگی های دیگر اویل سپراتور جنس بدنه فلنج و جنس پوسته فولادی آن است که سبب طول عمر و دوام این جدا کننده روغن شده اند.

اویل سپراتور یا جدا کننده روغن کستل چه کاربردهایی دارد؟

جداکننده روغن کستل در خروجی کمپرسور قرار می گیرد تا بتواند مبرد و روغن برگشتی از کمپرسور را از یکدیگر جدا سازی نماید. بنابراین تا حد زیادی باعث بهبود عملکرد در چرخه تبرید سیستم برودتی می شود. یکی از موارد کاربرد و مصرف روغن برگشتی از کمپرسور که در کارتر ذخیره می شود استفاده آن در روغن کاری قطعات متحرک سیستم برودتی است. بنابراین روی عملکرد کمپرسور  می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. همچنین در مصرف روغن در سیستم صرفه جویی شده و سبب کاهش صدا و ارتعاش کمپرسور می شود.

Leave a Comment